Увійти через
facebook google
 

Розумниця Гвінет Пелтроу


Рецензія на фільм: Доказ
Фільм Доказ
Є категорія акторів, яким не потрібно нічого доводити. Їх творчий шлях сам по собі є тим самодостатнім доказом. Ось і цього разу, побачивши в анонсах фільму "Доказ" прізвища Ентоні Хопкінса та Гвінет Пелтроу, я без вагань занурився у комфортну атмосферу кінотеатру "Київ". На мене чекала психологічна драма із вищої математики та людських взаємин, яка розгорнулася у замкнутому просторі черепної коробки головної героїні.
Я хоч і не відношу себе до пристрасних шанувальників Гвінет Пелтроу, проте мушу взнати - вся інтрига фільму тримається саме на її плечах. Метр Хопкінс грає роль своєрідної оправи тому діаманту, яким виявилась його співвітчизниця. Яскрава гра Гвінет Пелтроу у „Доказі" ще раз наводить мене на думку, що її шлюб із лідером „Coldplay" Крісом Мартіном пішов на користь обом:)
Фабула фільму досить проста. Кетрін (Пелтроу), дочка видатного математика (Хопкінс), крім надзвичайних здібностей свого батька успадковує і його психічні негаразди. Після його смерті вона намагається опанувати та ідентифікувати себе, розділивши світ уявного та реального. Їй на допомогу приходить колишній студент батька Хел (Джиленхол). Юнак впевнений, що незважаючи на параноїдальну неадекватність та графоманську маніакальність, вчений повинен був залишити після себе напрацьовані революційні відкриття у галузі математики, теорії ігор, тощо. І в руки допитливого шукача потрапляє робочий зошит із таким проривним матеріалом...
Декілька років тому роботу режисера Меддена "Закоханий Шекспір" було оцінено дуже високо - фільм отримав ключові номінації та ключові нагороди Оскара. За тим слідувала доволі блякла мелодрама „Вибір капітана Кореллі". І ось наступна спроба. У "Доказі" Меддсен робить ставку на мінімалістичність дійства та театральну стилістику. Так, екранізація бродвейської постановки Девіда Оберна відтворює дію, яка розгортається фактично між чотирма героями. Проте, ані вузькість теми, ні обмеженість антуражу фільму не заважає розкритися конфлікту, піднятому з глибини душі героїні. Нелінійність хронології, нагнітаюча звукова доріжка та динамічні операторські елементи виводять "Доказ" за межі сценічної статики у світ, де героїня фільму робить відчайдушний крок, який може або розкрити і затвердити її як особистість, або замкне у параноїдальних лещатах математичних ланцюгів із точок, цифр та формул.
Фільм не може не навіяти ремінісценції на "Ігри розуму" та „Сяйво". Проте замість біографічної складової, відтак їх трагічності та тріумфу, у "Доказі" превалює романтичний елемент. А ще надія на те, що тут і зараз буде зроблено крок у нове життя. Саме це на якомусь настроєвому рівні поєднує „Доказ" із фільмом Гаса Ван Сента „Розумник Уілл Хантінг".
Варто відмітити також і виконавця ролі Хела. Джейк Джиленхол завдяки своїм роботам у інспіраційному "Жовтневому небі", культовому "Донні Дарко" та масштабному „Післязавтра" вже майже перейшов у категорію "А". Не дарма його розглядали як заміну Тобі МакГваєру у „Спайдермені-2" та як кандидата на роль Бетмена/Брюса Уейна у останньому фільмі Крістофера Нолана. Його перфоманс, хоч і не був такий переконливий як у Пелтроу, проте відчутно гармонізував загальну картину.
Кліше „створено під Оскар" може бути цілком застосоване до „Доказу". Проте не варто розглядати це як недолік. Бо зрозуміло, що фільми на кшталт цього знімають не стільки для комерції, скільки для душі та естетичної ін'єкції глядачів.
7.5/10
0
Alive 06 січня 2006
Like

Ім’я:
16 жовтня 2019
Ваш коментар

Інші рецензії автора


Повість трьох міст Повість трьох міст

За тиждень після прем"єри пристрасті дещо вляглися, а шок від безглуздого терору і невинних жертв притупився. Тому спробую вставити...

30 липня 2012
Фаза швидкого сну (aka R.E.M.) Фаза швидкого сну (aka R.E.M.)

Дозволю собі вгамувати овації і дифірамби Крістоферу Нолану, спробую одразу відповісти на запитання стосовно покладених сподівань на фільм...

27 липня 2010
Гамлет і лікантропія Гамлет і лікантропія

Я думал, глядя на луну, что стало со вдовой. Всю ночь сквозь храп моих друзей я слышал волчий вой Сплин "Сказка" Спроба...

19 лютого 2010
Моріс Сендак + Тоні Сопрано Моріс Сендак + Тоні Сопрано

Поважаю Спайка Джоунза і за "Бути Джоном Малковичем", і за "Адаптацію", і, особливо, за його відео кліпи R.E.M., Bjork,...

18 лютого 2010
Повернення короля Повернення короля

Ще у 1994 році візіонер Джеймс Кемерон створив 114-ти сторінковий сценарій «Аватар». У 1997 році був «Титанік», а...

17 грудня 2009