Казка. І нехай увесь світ зачекає…
Можна сказати, що стрічки компанії Disney – як і художні, так і анімаційні – були більше, ніж просто стрічками за мотивами казок. Більшість з них стали еталоном, витворами мистецтва, які посіли почесне місце серед культурного надбання людства. Власне, висока планка була візитною карткою студії, і тому «Лускунчик і чотири королівства» режисерського дуету Лассе Халльстроьма і Джо Джонстона була одним з найбільш цікавих прем’єр передсвяткового кіносезону.
Отже, Клара Штальбаум – дівчина з потягом до науки, яка цікавиться механікою – важко переживає втрату матері. Їй здається, що батько байдужий і до неї, і до пам’яті про найріднішу людину – аж ось вона у спадок отримує ювелірне яйце – виріб механіка Дроссельмейера, проте без ключа. На балу в легендарного майстра дівчина потрапляє в незвичний світ Чотирьох Королівств, де зустрічає Лускунчика, регентів Чотирьох Королівств, і ця подорож дасть відповідь на питання минулого, теперішнього і – майбутнього. У світі див Клара стане принцесою, їй потрібно буде дати бій Матінці Коржик, відчути біль підступності, втілити на практиці всі свої знання та випробувати кмітливість…
Що можна сказати? Так, новий «Лускунчик» - це не дослівний переказ казки Ернста Теодора Амадея Гофмана (Лускунчик і мишачий король), хоча сама атмосфера казковості тут втілена ідеально – так само джерелом натхнення був і однойменний балет Петра Чайковського. В сюжет вміло вплетені і партії майстрів балетного мистецтва, проте досить обережно – власне, це не балет і не мюзікл. Окремою окрасою стрічки є костюми головного художника-постановника Гая Хендрікса Діаса («Стів Джобс», «Початок») – кожна дрібниця не пройшла поза увагою. Саме імпровізація і надихнула декоратора: «Мене надихнув той факт, що сценарій був абсолютно інакшим–Це яскравий світ, розділений на чіткі візуальні області – від Головного Палацу, який увібрав в себе мотиви Королівства Насолод, Королівства Сніжинок і Королівства Квітів, до таємничого Четвертого королівства, трохи суперечливого і вкрай інтригуючого». Зауважу, що історія «Лускунчика» лежить в абсолютно вигаданому світі, без елементів символік відомих нам держав, а візуальне обрамлення – це данина самим різним культурам і архітектурним стилям. Загалом, зауважимо, що сценарій досить легкий для сприйняття, звісно, якщо бути надмірно критичним – то трохи засолодкий, сама стрічка чудово використовує потенціал 3D – це не намальований, а справді живий задній план.
І як же зірковий фільм без зірок? Клару зіграла Фой Маккензі, акторка, чий шлях у велике кіно розпочався з «Сутінок» та «Інтерстеллара», образ механіка Дроссельмейера втілив Морган Фрімен (прообразом ювелірного яйця стало Яйце Фаберже), володарку Четвертого Королівства – Хелен Міррен, а Карамель – Кіра Найтлі. Власне, кожна роль від головних до пересічних – по своєму унікальна і цікава.
Щодо висновку. «Лускунчик» - це втілення ідеальної казки, казки для всіх вікових категорій (хоча для дітей дошкільного віку вона все-таки занадто академічна), стрічка, яку потрібно побачити, - і яку точно не забудеш.