Фільм Останній володар стихій
Опис фільму Останній володар стихій
У основі сюжету фентезійний світ, в якому співіснують 4 раси стихій — Вода, Земля, Повітря і Вогонь. Нація Вогню веде спопеляючу війну проти інших фракцій.Але в центрі подій з'являється Аанг, якому, згідно з пророкуванням, дана здатність управляти всіма елементами і примирити нації. Воїн повітря разом з подругою з нації Води Катари і її брата Сокка вирушає в хрестовий похід.
ДетальнішеСвіт вже давно охоплений полум’ям війни, і ніхто не може його врятувати… аж до тепер. Близько століття Нація Вогню боролася за всесвітнє домінування над іншими націями – Нацією Повітря, Нацією Землі і Нацією Води. Плем’я Вогню поставило іншим племенам одну умову: повна капітуляція або тотальне знищення. Але жителі всесвіту намагаються протистояти тиранії Нації Вогню, і вони опиняються за спинами Обраних, які можуть керувати їхніми стихіями силою своєї волі. Маючи за собою незліченні армії і зброю, Володарі Вогню вже знищили всіх Володарів Повітря, і тепер спрямували свій удар на Володарів Води, які знаходяться у північній фортеці. Одного дня, коли молода Володарка Води Катара (НІКОЛА ПЕЛТЦ) практикується у своїх вміннях з братом Соккою (ДЖЕКСОН РЕТБОУН), вони знаходять хлопчика на ім’я Аанг (НОА РІНГЕР). Але коли виявляється, що здатності Аанга керувати Повітрям не надто сильні, Катара і Сокка розуміють, що вони знайшли не просто Володаря Повітря, а того, хто може керувати всіма чотирма стихіями, він може стати єдиною зброєю проти Стихії Вогню і повернути баланс панування всіх чотирьох Націй. Але чи зможе він навчитися всьому і стати порятунком для всесвіту, поки ще не пізно? Талановитий володар премії Оскар, сценарист/режисер/продюсер М. НАЙТ ШЬЯМАЛАН (“Шосте чуття”, “Знаки”, “Незнищенний”) представляє велику кінотеатральну екранізацію анімаційного серіалу «Останній володар стихій». У фільмі знімається багато молодих талановитих акторів – разом з Ноа Рінгером, Ніколою Пелтц і Джексоном Ретбоуном – ДЕВ ПАТЕЛЬ (“Мільйонер з нетрів”) в ролі зловісного Володаря Вогню принца Зуко; ШОН ТОУБ (“Залізна людина”) в ролі дядька принца Зуко, Іроха, який і спонукає його до війни; ААСІФ МАНДВІ (“Людина-павук 2”) в ролі командора Нації Вогню Жао – військовий, в якого немає сумління; і КЛІФФ КЕРТІС (“Міцьний горішок 4”) грає лорда Вогню, Озаї. “Останній володар стихій” оснований на серіалі “Аватар: останній володар стихій”, створений Майклом Данте ДіМартіно і Брайяном Конєтцко, які також працювали над фільмом як виконавчі продюсери. Продюсери: М. Найт Шьямалан, Сем Мерсер, Френк Маршалл. Виконавчі продюсери: Кетлін Кеннеді і Скотт Аверсано. Оператор Ендрю Ленсі, продакшн дизайнер Філіп Месіна, редактор Конрад Бафф, дизайнер по костюмам Джудіана Маковскі. Со-продюсер Жозе Л. Родрігез. Композитор Джеймс Ньютон Говард. Візуальні ефекти і анімація – студія INDUSTRIAL LIGHT & MAGIC (“Аватар”). Про фільм Починаючи з 2005 року студія Nickelodeon почала випускати оригінальний анімаційний серіал «Аватар: останній володар стихій» від творців Майкла Данте ДіМартіно і Брайяна Конєтцко. Шоу відразу завоювало широку популярність серед глядачів. Невдовзі лихоманка «Аватара» набула міжнародних масштабів (шоу транслюють в більш ніж 120 країнах світу). Серіал потрапив у поле зору одного з найкращих голлівудських сценаристів – М. Найта Шьямалана. Дворазовий номінант на премію Оскар, Шьямалан коментує: “Я подивився серіал «Аватар: останній володар стихій». Він вразив мене так, як ніби це було явління Бога”. Доньки Шьямалана просто закохалися в серіал, а особливо в молоду Володарку Води Катару. Заінтригований зацікавленістю доньок, Шьямалан вирішив переглянути серіал разом з ними і був вражений. “Для мене цей проект – як прозріння, він ніби відкрив мені очі на щось нове, щось абсолютно інакше, ніж я робив раніше, - говорить Шьямалан. – Кожного знімального дня я був наляканий до смерті, тому що це було так захоплююче, так по-новому! Цей фільм – мій найграндіозніший проект”. Шьямалан говорить, що його особиста зона комфорту – це жанр трилеру, і відзначає: “Добре щось інколи змінювати, вчитися чомусь новому і робити щось зовсім інакше”. Пошук Володарів Шьямалан розповідає про кастинг: “Я шукав акторів, які мають абсолютно різні стилі гри. Не можна вибирати однотипних акторів”. Творці фільму також намагалися підібрати акторів з різними типажами для уособлення представників різних Стихій. Епіцентром подій є Аанг, Аватар, - пошук актора на цю роль зайняв шість місяців. Коли творці фільму отримали DVD-диск із записом юного чемпіону зі східних бойових мистецтв з Далласу, штат Техас, рішення було прийнято. Ноа Рінгер почав займатися теквондо (бойове мистецтво і національний спорт Південної Кореї) у віці 10 років, пізніше він здобув багато спортивних нагород, включаючи титул чемпіона Американської Асоціації з теквондо. Ще раніше Ноа почав голити голову – це допомагає швидше охолонути після тренувань. Коли його друзі і тренер побачили серіал, то помітили схожість Ноа і головного героя фільму, і навіть дали йому прізвисько «Аватар». “Ноа і є Аанг. В цьому немає сумнівів. Коли ми дивились відеозапис, то побачили чисту щирість в його великих карих очах, - розповідає Шьямалан. – Він відданий тому, що робить і прагне кожного разу зробити це краще й краще. Його дисципліна просто безпрецедентна для такої молодої людини”. В кожній пригодницькій епічній історії повинен бути могутній злодій. І головним злодієм в «Останньому володарі стихій» є принц Зуко. Дев Патель прагнув зіграти персонажа, який би відрізнявся від Джамаля, роль якого він зіграв у «Мільйонері з нетрів». Під час промо-кампанії фільму «Мільйонер з нетрів» він пройшов проби на роль принца. Згодом Шьямалан зателефонував йому і сказав, що Дев прийнятий. Шьямалан поясняє: “Взагалі-то, вразливість – основна риса характеру Зуко. І сильна сторона Дева – це також вразливість. Дев – це доросла дитина, він має ідеальне поєднання агресії і співчуття”. Патель розповідає: “Принц Зуко опиняється поміж двох вогнів: своєю пристрастю і прагненням завоювати повагу свого батька. Мені завжди подобалась ця історія, тому що в ній є багато повчальних моментів, і до того ж, я завжди був прихильником Брюса Лі, тому мені у всьому сподобався матеріал, сценарій і мій герой”. Як і Рінгер, юна актриса Нікола Пелтц вирішила спробувати свої сили у кастингу на роль у фільмі «Останній володар стихій» - її затвердили на роль Володарки Води Катари. Пелтц дуже добре знала серіал, бо дивилася всі серії разом зі своїми молодшими братами-близнюками. Як і доньки Шьямалана, Пелтц булла закохана в Катару. Вона розповідає про свою героїню: “Вона просто неймовірний зразок для наслідування для молодих дівчат. Все, що вона замислює, вона виконує – Катара дуже сильна і фізично, і духовно”. Оскільки в них немає батьків, старший брат Катари, Сокка, із задоволенням бере на себе роль захисника своєї сестри. Не дивлячись на те, що в нього немає вміння керувати стихіями, він справжній воїн. Якщо Катара чогось лякається, він тут як тут, і готовий виручити її за допомогою свого бумеранга або списа. Цю роль запропонували Джексону Ретбоу із «Сутінок». У додаток до сюжетної лінії Сокки з його сестрою, він переживає справжню емоційну пригоду, коли зустрічає принцесу Юі, яку грає Сейшел Габріель, і закохується в неї. Доля принца Зуко зумовлена родинними відносинами. Після того, як він вкрив себе ганьбою на полі бою, батько, лорд вогню Озаї (Кліфф Кертіс) відправив Зуко у вигнання. Зуко прагне повернути любов і повагу свого батька. Допомагає йому в цьому його дядько Ірох (Шон Тоуб) – генерал у відставці, ветеран багатьох війн, який є наставником і вчителем свого племінника. Світом править Нація Вогню, і править вона по військовим законам – не диво, що вона бере за основу принцип «сила вирішує все». Обов’язком сильних є принизити і побороти слабших. Командор Жао (Аасіф Мандіві) вважає себе сильнішим за принца Зуко і зробить все, щоб завоювати прихильність Лорда Вогню. Щоб зібрати акторський склад різних Націй, кастинг був оголошений по всьому східному узбережжю. Обов’язковою умовою участі в кастингу було володіння навичками східних бойових мистецтв, танцювання, гімнастики. Акторів шукали різних рас і різного віку, включаючи дітей віком від шести до п’ятнадцяти років. Актори, які мають східноєвропейську, індіанську, середземноморську та італійську зовнішність запрошували на ролі солдатів Нації Вогню. Ті, чия зовнішність відображала корейські, монгольські, японські і африканські риси, обирали на ролі представників Нації Землі. Нація ж Води складалася з людей з англійськими обличчями. В цілому у фільмі «Останній володар стихій» було задіяно більше 6000 акторів. На локації: Гренландія Не дивлячись на «зелену» назву, більшість території Гренландії вкрита льодом. Для зйомок знімальна група поїхала до містечка Ілуліссат (буквально його назва означає «айсберг»). Там були зняті всі сцени з Катарою, Соккою і поселенням Південного Племені Води. Творці фільму прагнули, щоб все виглядало дуже автентично. Дістатися до цього містечка можна виключно маленьким літаком, і температура під час зйомок часто сягала багато нижче нуля. Але гра варта свічок: були зняті неймовірні панорами ясного блакитного неба і моря, всіяного айсбергами. Продюсер Сем Мерсер говорить: “Ми вирішили, що фільм від початку має передавати відчуття справжньої великої подорожі. Ми приїхали в Гренландію, тому що немає іншого такого місця на планеті, яке б мало такі ландшафти – з айсбергами, водою, льодом – все відразу”. Щоб цілком використати локацію, зйомки проводили в різних місцях - від поверхні замерзлого озера до верхівки айсберга. Головною гренландською локацією було поселення Південного Племені Води, споруджене напроти затоки Діско, в якій курсують великі льодяні глиби. Спорудження почалося за два місяці до початку зйомок, продакшн дизайнер Мессіна згадує: “Ніхто з нас ніколи раніше не зводив такі масивні споруди в таких екстремальних кліматичних умовах. У нас замерзали пензлі з фарбою ще до того, як ми встигали нанести перший мазок”. Над спорудженням поселення працювало близько 150 людей зі США, Гренландії і Данії. В поселенні було збудовано 11 повнорозмірних іглу (куполоподібне житло канадських ескімосів), які початково були виготовлені із скловолокна у Філаделфії, демонтовані і таким чином перевезені до Гренландії, де їх змонтували. Локація була декорована шкурами тварин, рибою, в’язаними виробами, позиченими у місцевих жителів. Місцевий музей містечка Ілуліссат надав для зйомок оригінальні дерев’яні каное. По іронії, між зйомками вкриті снігом іглу слугували в якості наметів, в яких могли зігрітися члени знімальної команди і актори – в них ставили портативні обігрівачі. Спорудження знімальної локації відбувалося під патронажем UNESCO, що впроваджувало певні правила, які не можна було порушувати. Так, наприклад, під жодним приводом не можна було торкатися землі будь-якими будівельними матеріалами, тому всі споруди були прилагоджені до товстої льодяної корки, яка вкривала землю. Необхідність – мати винахідливості: всі департаменти повинні були пристосовуватись до праці в екстремальних умовах. Івана Пріморац навчилась висушувати перуки поза межами приміщення, незважаючи на мороз – вологі перуки скоро замерзали на повітрі, і коли з них зішкрібали лід, вони виявлялися сухими. Особливо обережними треба було бути з локонами волосся, коли їх прилагоджували акторам (від контакту зі шкірою вони стають вологими) – при накладанні на голову вони мають бути абсолютно сухими, щоб не примерзли до голови актора. Тому з голів акторів зняли мірки і зробили латексні «шапки» - і голові тепліше, і волосся можна приклеювати. Одяг акторів і їхнє взуття були виготовлені із екстра теплих матеріалів, які мали ізоляційні властивості. Шьямалан говорить: “Ландшафт Гренландії постійно змінюється, він не стоїть на місці. Сподіваюсь, нам вдалось це хоч трохи показати”. Дев Патель говорить: “У цього фільму є реальний аспект іскейпізму, коли можна піти в кіно і на декілька годин перенестись в абсолютно новий фантастичний світ. Ми створили казкову землю з усіма цими різними націями, фантастичними створіннями і людьми, які маніпулюють стихіями. Повірте, це буде захоплива подорож”. * * * Шьямалан: “Цей фільм є тільки початком однієї великої історії. Аанг повинен опанувати всі чотири стихії і в кінці знайти спокій. Він народився під однією стихією, Повітрям, і повинен навчитися маніпулювати Водою, Землею і Вогнем – і саме це стане матеріалом для нашої трилогії. Я справді відчуваю, що цей фільм є надзвичайно важливим”.