Напередодні національної прем'єри комедії «Сотка», яка знята виключно на приватні кошти, кореспондент національного порталу kino-teatr.ua зустрівся в Києві з продюсером і режисером стрічки Олександром Бєляком і отримав у нього короткі коментарі з приводу його фільму. Пропонуємо їх вашій увазі.
КТ. - Можна отримати кілька коментарів з приводу вашого фільму?
АБ. - Так звичайно.
КТ. - Чому ви не звернулися до держави за підтримкою, ви сказали кілька хвилин тому в ході прес-конференції. Але раз фільм ваш весь час стосується грошей, то не смій б ви сказати, який був бюджет вашого фільму?
АБ. - Знаєте, я для себе вирішив, що теми бюджетів, кас і всього іншого я буду готовий обговорювати після третього фільму.
КТ. - Після третього? А «Сотка» якщо я не помиляюся, всього другий ваш фільм? (До цього Олександр Бєляк зняв повнометражний ігровий фільм «Конкурсант. Смертоносне шоу», 2016 рік)
АБ. - Так, ми зняли «Конкурсанта», ми зняли «Сотку», і наступний фільм теж буде комедією. І коли у нас будуть всі каси, я зможу сісти і розповісти журналістам, як цей бізнес будувався.
КТ. - А це ваш особистий бізнес?
АБ. - Так, це мій особистий бізнес, моя особиста кінокомпанія, тому я сподіваюся, що ми будемо знімати в Україні, і знімати довго. І хочеться, щоб ми були прикладом для інших людей - бізнесменів, режисерів і продюсерів, щоб в Україні кіно знімалося. Адже я вірю, що заробляти в Україні можна, можна знімати навіть при дуже скромних бюджетах. Головне - бажання і щоб ці невеликі бюджети відбивалися.
КТ. - В цьому-то і питання, адже зараз в сучасному українському прокаті єдиними комерційно успішними фільмами виявляються «свінгерів» з бюджетом в 2,5 мільйона гривень і зборами в майже 20 мільйонів і Dzidzio Контрабас (4 мільйони гривень бюджет і 22 мільйони гривень зборів) . А на які показники - хоча б приблизно - ви розраховуєте?
АБ. - Я дуже сподіваюся, що у нас цифра буде не менше, і вважаю, що в Україні можна знімати кіно, якщо касові збори будуть в межах 1 мільйона доларів. І я навіть сподіваюся, що ми будемо рости за ці межі, адже американські фільми здатні приносити у нас і 1, і 2 і навіть 3 мільйони доларів в прокаті, а в багатьох країнах прокат національних фільмів завжди займає не менше, ніж прокат голлівудських фільмів. І ми теж повинні до цього прийти. Єдине що це повинно стати вигідним приватному інвестору; на сьогоднішній момент держава дала старт багатьом картинам і мені здається, що в даний момент, коли і у нас навчилися знімати, з'явилися режисери, оператори, прийшов час поміняти політику підтримки не кіно, а саме кінобізнесу, бо коли продюсер знімає кіно з бюджетом 2 , 5-5 мільйонів гривень, а держава виділяє іншому продюсеру, припустимо, 40 мільйонів, то приватний продюсер стикається з конкуренцією більш складною. Тому дуже важливо, щоб держава звернула на це увагу і підтримало не тільки фільми, які воно вирішило підтримати, а й бізнесменів, які вкладають в кіно. Система підтримки повинна бути більш гнучкою і спрямованої на весь ланцюжок - потрібно підтримувати і кінотеатр, і дистриб'ютора, і продюсера - щоб всім було вигідно.
КТ. - Ясно. А над третім фільмом ви вже працюєте? Чи є вже сценарій?
АБ. - Є ідеї, є синопсис, але сюжет я вам, звичайно ж, не розповім. Але це знову буде комедія. А зйомки ми плануємо розпочати вже у вересні цього року.
КТ. - Що ж, успіхів вам.
АБ. - Дякуємо.