Фільм Ґарфілд у кіно 2024

Ноемі Мерлан: Головне - акторська магія


Ноемі Мерлан: Головне - акторська магія

6 лютого на екрани України виходить один з найпомітніших французьких фільмів року - стрічка Селіни Сьямми «Портрет дівчини в огні». Будучи в Парижі на традиційних Зустрічах з французьким кіно, організованих вже в 22-й раз компанією UNIFRANCE, кореспондент національного порталу kino-teatr.ua зустрівся з виконавицею ролі Маріанни Ноемі Мерлан і поговорив з нею про цей фільм.
КТ. - Як вас краще представити - як актрису або як модель?
НМ. - Я займалася модельним бізнесом лише для того, щоб оплачувати свої театральні курси.
КТ. - Але ви ж ще є режисеркою короткометражних фільмів, чи не так?
НМ. - Так, я зняла 2 короткометражних фільмах, а зараз перебуваю в процесі створення повнометражної стрічки.
КТ. - А як ви потрапили на проект Селіни Сьямми «Портрет дівчини в огні»?
НМ. - Як я потрапила на цей проект? Мій агент викликав мене на кастинг. І я була в захваті від того, що мені треба буде пройти кастинг у такої режисерки, як Селіна. Я захоплююся її роботою; на той момент я вже бачила її попередні фільми, в яких мені подобається її чуттєвість, її творчий всесвіт. Сценарій «Портрета» я прочитала ще до кастингу і зрозуміла, що цей проект досить сильно відрізняється від того, що вона робила до сих пір. І цей фільм повністю поглинув мене - коли я читала сценарій, у мене було відчуття, що я читаю книгу, в якій було все: живий подих, оригінальна точка зору, порухи душі. Історія любові, про яку розповідається у фільмі - дуже жива. І було відчуття, що в ній багато такого, чого раніше ніхто не розповідав. Це - жіноча історія, розказана з жіночої точки зору. Мені здалося, що чогось подібного мені не вистачало, а я навіть не віддавала собі в цьому звіт. І я сказала собі, що обов'язково повинна зіграти в цьому фільмі.


КТ. - Як вам здається, чи існувала в реальності ваша героїня з фільму Селіни?
НМ. - Так, існувала, в тому сенсі, що вона - збірний образ усіх жінок-художниць того часу. Адже в кінці 18-го століття був період справжнього розквіту жінок-живописців, як, втім, і жінок-критиків. Але з часом всі вони були ніби стерті з історії. Про них ніхто не говорив і не згадував. Всі історії фокусувалися на чоловіках або ж розповідалися з чоловічої точки зору. Так що моя героїня представляє всіх цих жінок, а не якусь одну.
КТ. - А фільм знімався в хронологічному порядку, щоб показати еволюцію почуттів, що виникли між вашою героїнею і героїнею, зіграною Адель Енель?
НМ. - Ні, він не знімався в хронологічному порядку, оскільки це було б вельми складно хоча б через декорації і інші подібні речі. Але з іншого боку, ми з Адель, як актриси постійно тримали в голові цю еволюцію, обмірковували і дискутували її. Так що, граючи наших героїнь, ми всіляко намагалися шанобливо ставитися до цієї еволюції, без якої історія втратила б будь-яку правдоподібність. І хоча нам з Адель не довелося разом попрацювати над нашими ролями до зйомок, ми доклали всіх зусиль для того, щоб вже на майданчику створити магію (або ж акторську «хімію» - КТ.), яка у фільмі виникає між Маріанною і Елоїзою.
КТ. - А зйомки фільму скільки тривали?
НМ. - Якщо не помиляюся, то 37 днів.
КТ. - У Нормандії або в Бретані?
НМ. - Ми знімали в Кіброні (півострів на південному узбережжі Бретані - КТ.). А замок ми знімали в замку, який знаходиться в годині їзди від Парижа.
КТ. - А як би ви могли визначити вашого персонажа?
НМ. - Маріанна - жінка-художниця, сучасна жінка, цікава, вольова, жінка, якій пощастило втілити свої бажання - бути художницею, не вийти заміж. Але їй доводиться підкорятися правилам свого часу, часу маскулінного. Вона дотримується умовностей і негласних установок, але триває це лише до її зустрічі з Елоїзою, до виникнення їх спільноти. І в результаті вона переосмислює свою творчість, яке буде більше відповідати її внутрішнім (зміненим) установкам. Вона змінюється під впливом цієї любовної історії, історії співпраці між двома жінками.
КТ. - А Селіна Сьямма, вона якого роду режисер? Вона вимагає робити все згідно тільки її баченню або ж залишає акторам місце для імпровізації?
НМ. - Вона зовсім не авторитарна, навпаки, вона розглядає актора не як об'єкт, а як сюжет. І все ж уже в її сценарії і репліки, і практично кожен подих прописані досить чітко, але вона намагається створити на майданчику якусь динаміку відносин. Так що не можна говорити, що у нас не було свободи: Селіна завжди вислуховувала нас, наприклад, з приводу того, як вимовити ту чи іншу фразу. У нас було безліч можливостей вимовити репліку тим чи іншим чином, з тією чи іншою інтенсивністю. І те, як кинути погляд на свою партнерку, ми теж могли вибирати. Ми могли все це пропонувати, могли наповнювати кадр, який задуманий нею, нами самими, нашими почуттями.
КТ. - А чому, на ваш погляд, Селіна Сьямма для фільму вибрала саме цю історичну епоху?
НМ. - Як я вже говорила кілька хвилин тому, саме в цю епоху жінки мали можливість висловлювати себе через живопис, але згодом всі вони були стерті з історії. І внаслідок цього виникла певна лакуна, пробіл, і історія того часу стала неповною. І ми перестали представляти, як жили жінки в той час: в цьому сенсі, дуже показова сцена аборту. Так що треба було повернути все це в контекст тієї епохи, доповнити наше її розуміння.


КТ. - А до речі, що за свято на березі моря було показаний у фільмі?
НМ. - Сцена з багаттям? Вона зроблена на межі реальності і вигадки. Цих жінок називали відьмами, якими вони по суті не були, і вони збиралися біля багаття після зробленого аборту. Ця сцена - спроба показати їх сестринське єднання, інтимне співтовариство.
КТ. - А чому в фільмі як мінімум двічі увага глядача акцентується на тому, що ваша героїня курить? Куріння було чимось забороненим?
НМ. - Ні, саме в той відрізок часу багато жінок курили люльку, а пізніше з цим стало складніше. Це схоже на історії з кишенями: спочатку вони були дозволені жінкам, але потім підпали під свого роду санкції, адже вони були показником інтимності, приватності - в них жінки могли зберігати щось своє. А без них жінка позбавлялася якоїсь частини самостійності, ставала більш безпорадною.


КТ. - На початку нашої бесіди ви сказали, що готуєте свій перший режисерський повнометражний дебют. Коли ви маєте намір його знімати?
НМ. - Насправді він уже знятий, це свого роду піратський фільм. Я дуже швидко написала його сценарій і вирішила знімати, не чекаючи продюсерів і фінансування. Так що ми його зняли, як то кажуть, на коліні, а продюсера я знайшла вже після зйомок. Він допомагає мені з постпродакшеном, а фільм зараз знаходиться на стадії монтажу.
КТ. - А за жанром ваш фільм комедія, драма або щось інше?
НМ. - Це любовна історія, драматична любовна історія.
КТ. - Що ж, для першого знайомства досить, так що спасибі за приділений час.
НМ. - І вам спасибі!

Алексей Першко 30 січня 2020


Avatar
Ім'я:
22 травня 2024

популярні Інтерв'ю


Сестри Перрон: Як вижити в будинку із привидами Сестри Перрон: Як вижити в будинку із привидами

Андреа і Сінтія Перрон - старша і одна з молодших сестер, яким довелося виживати в справжньому будинку з привидами. Саме їх історія лежить...

24 липня 2013 51929
Юрій Рудий: Моє кіно - для українок
ексклюзив
Юрій Рудий: Моє кіно - для українок

Як і варто було припускати, в Україні кіно знімається не тільки за державної підтримки. Знаходяться і сміливці, які ризикують вкладати у...

10 жовтня 2019 48601
 Ілля Гладштейн: Кіно42 - новий будинок кіно
ексклюзив
Ілля Гладштейн: Кіно42 - новий будинок кіно

Дізнавшись про те, що в Києві в найближчому часі відкривається новий артхаузний кінотеатр «Кіно42», кореспондент порталу Kino-teatr.ua...

29 листопада 2019 48221
Ноемі Мерлан: Головне - акторська магія
ексклюзив
Ноемі Мерлан: Головне - акторська магія

6 лютого на екрани України виходить один з найпомітніших французьких фільмів року - стрічка Селіни Сьямми «Портрет дівчини в огні». Будучи...

30 січня 2020 47547
Ніколас Елліотт: «Астенічний синдром» - шедевр
ексклюзив
Ніколас Елліотт: «Астенічний синдром» - шедевр

Бесіда з кінокритиком та відбірником Міжнародного кінофестивалю в Локарно Ніколасом Елліотом про минуле та майбутнє українського кіно і...

20 серпня 2019 47036